Kde domov můj, kde domov můj?

Lidi zlatý... Jak já bych ráda psala články a nemůžu! Maximálně můžu psát o tom, jak na mě všude kape voda... Venku prší, voda na mě kapala i v meziměstské autobusové lince, v MHD zrovna tak, dokonce i v práci nám na hlavu kape voda... Ze stropu, z futer,... Ach jo :D 

A proč že nemůžu psát články? No to je jednoduché... Dva měsíce jsem sháněla ucházející byt v Praze, kam bych se s přítelem mohla přestěhovat a započít tak náš společný život. No nenašla jsem. Všechno bylo moc drahý, malý nebo prostě hnusný. A ještě jeden postřeh. To tolik domácností dokáže žít bez trouby? Jako jen s plotýnkovým dvouvařičem? Já si to teda nedokážu představit. Což o to, dokoupit si sporák není problém, ale kam ho dát? V těchto bytech bych mohla péct buchtu leda tak v koupelně. 



Občas mi přijde vážně sprosté, kolik si pronajímatele jsou ochotni za byty říct. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale dát za garsonku 11 000,-? Že je huba nebolí :) 

Dalším případem jsou byty, které jsou sice dle mých představ, nájem je ucházející, co si ale pronajímatel neřekl na nájmu, to si přidal na poplatcích. Celkem často tak můžete najít byt za 9000,-, kde však poplatky mohou činit i 5000,-!!! Ano, jsou zúčtovatelné a po půl roce vám přeplatky vrátí. Ale když nemáte na to, uvolnit tuto částku každý měsíc, tak vám je to jednoduše k ničemu.

Co mě dokáže nejvíce vytočit je, že když už je všechno skvělé, úžasné a dokonalé, ale na konci inzerátu se dočtu, že majitel požaduje kauci ve výši 4 nájmů. K tomu samozřejmě musíte připočíst i první nájem, za který se zde zabydlíte a voilá - 5 nájmů najednou je na světě. Ale já prostě nemám na to, abych dala najednou 5x12000,- = 60 000,-. To si mám na to jako brát půčku? Ach jo. Samozřejmě jeden nájem jako kauce je v pořádku. I dva by se daly při lepší vůli.

O realitních kancelářích a jejích provizích se ani nebudu rozepisovat. Já vím, že i RK se musí z něčeho živit. Člověk by i čekl, že za to dostane nabídku adekvátních bytů. Ale na co často u RK narazím. No, sama bych se to tedy nabízet styděla. Natož abychsi za to vzala procenta za zprostředkování. 

A co vlastně požaduji? Myslím, že zas tak náročná nejsem. Byt 2kk/2+1 do 12-13 000,- se všim všudy, aspoň 50m2, byt zařízený základními spotřebiči, vzdálkenost cca 30 min do centra. Takové byty se najít dají, ale většinou jsou hned pryč. 

A tak mi nezbývá nic jiného, než bydlet v Praze u přítelových rodičů (už 18 dní!!!). Všichni jsou moc milí a hodní, ale člověk přeci jen potřebuje svoje soukromí, komfort a ne se mačkat s vyvoleným na jedné posteli 90cm x 180cm v malém pokojíčku, bez veškerých svých věcí (ty jsou zamčené v jednom skladu, kam nemám zrovna snadný přístup). Ve vedrech fakt chuťovka :)).

A tak se chci zeptat - jaké máte zkušenosti vy se sháněním bytu? A kdyby náááhodou - nevíte o něčem volném? Třeba od svých známých, co byste nám mohli nabídnout? :)

Hezký den,



                                                                                                  Lee a Aneta aka "Bezdomovkyně" :)


16 komentářů:

  1. Bohužel mám naprosto totožnou zkušenost. Sháněla jsem byt loni, trvalo mi to 3 měsíce a další 2 jsem čekala, až se uvolní. ale stálo to za to, jsem spokojená a bydlím již přes rok. jen té trouby jsem se musela vzdát, tu bohužel taky nemám. Ale slušně ji nahradí remoska. Držím palce, ať to i u tebe dobře dopadne a najdete brzy bydlení snů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo, takže 5 měsíců. To je strašně dlouho, to se tam do tý doby sežerem na tom malém prostoru... :-/ Ale s tou remoskou je to dobrý tip. Děkuju za palce, jsou potřeba... :D

      Vymazat
  2. Myslím, že 18 dní je ještě v klidu:) Já bydlím s "tchýní" už čtvrtým rokem a konečně se mi podařilo toho svýho mamánka :D dokopat k samostatnýmu bydlení:D A můžu tě ujistit, že situace je stejná i ve městě, kde žiju já. To co občas majitelé požadují za ty svoje ušmudlaný špeluňky...hlava fakt nechápe...naštěstí se nám podařilo kápnout na krásný byt, tak už jsem celá natěšená, až se tam 1.9. přestěhujeme...Vám moc držím palce, abyste taky brzy našli dokonalý byteček a tobě pevný nervy než se tak stane :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale to už jsou dva měsíce + 18 dní u jeho rodičů. 4 roky? Proboha! :D To bych bezvládla. Jsme v pokoji, kde se ani nemůžem projít dva vedle sebe :D Má cca 4x2 metry. Je to taková nudle, kde je navíc kromě postele (takže vedle postele zbývý cc a 50cm na průchod, protože je tam ještě skříň :D), šatní skří'ň, velký stůl a...kolo! :D Tak jsem ráda, že jste našli! Já se každý den modlím, ať už něco přijde :)

      Vymazat
  3. No jo, v Praze je to celkem boj, chápu, že do sdíleného bytu nechcete, mně by bylo líto platit tak vysoký nájem za 2+kk, navíc pokud ještě třeba studujete, to nevím, to bych byla raději v 1+1 nebo v garsonce. Tak oni ti majitelé vědí, že to asi stejně nakonec pronajmou a třeba do toho sporáku se jim prostě nechce investovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do sdíleného nechci, to jsem bydlela 5 let :) Nestuduji už dva (skoro tři) roky a přítel už dáááávno ne (je starší :)). Takže chceme mít svůj klid a konflikty řešit maximálně mezi námi :)
      To ano, zrovna včera jsme byli na další prohlídce. Byt celekm hezký, ale byl v prvním podzemním patře :) Vstup jak do sklepa, okna v úrovni chodníku. P. majitelka byla milá a upřímná, tak nám řekla, že asi tak 5 párů před námi jí nabídlo o 1000kč na nájem víc. Tak jestli jsme ochotni tu tisícovku dát nebo...? :) No odmítli jsme :( A nebyla tam trouba! :D

      Vymazat
  4. nezávidím ti! snáď sa to rýchlo nejako vyrieši, spať s niekým na malej postielke, tak to by som nedala! a tie 4 nájmy dopredu...no comment. 5 rokov som striedala nájom za nájom, ale už toho bolo akurát tak dosť... Preto sme my hneď ako sa dalo, kúpili byt ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevyspala jsem se už pěkných pár dní :) Pořád se tam meleme :-/ No to je taky hrozné teda, tak hlavně, že už máš svůj klid a zakotvila jsi :) Já se ještě na hypotéku necítím :-/ Možná, až budu mít lepší práci.

      Vymazat
  5. Mám stejný problém. Všechno je u nás brutálně předražené a kdybych chtěla bydlet sama, tak si to za boha nemohu dovolit, některé a teď podotýkám jen nájmy jsou vyšší než můj plat. Tak kde to do prčic žijem :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem ještě chvíli chtěla bydlet sama, ale absolutně to z finančního hlediska není možné. Ve dvou se to holt lépe táhne :) Ano, moc dobře vím. Je to dost katastrofální :(

      Vymazat
  6. Když jsem četla tvůj článek, tak jako bys mi mluvila z duše. Já jsem před nedávnem řešila podobnou situaci, ale v Brně. Všechno předražený, veliký kauce a pokud ne, tak byt v dezolátním stavu a o nápomoci realitních kanceláří ani nemluvím. Vzhledem k tomu, že čekám miminko, tak jsme s manželem museli slevit ze svých nároků a teď jsme ve starším, ale udržovaném bytě a za rozumnou cenu. Jak se říká, člověk si zvykne na všechno, jinak bych si teď asi chystala výbavičku někde pod mostem :-D A já si pořád říkala, jak to sakra dělají ti ostatní, tak vidím, že jsme v tom nebyly sami. Tak ať brzy něco solidního najdeš ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se nedivím. Je to problém velkých měst. Co jsem ale četla některé komentáře, tak ani lidem z menších měst se to nevyhýbá :( Tak to bude asi celorepublikový problém :D Slevit z nároků asi taky budu muset, ale nevím,, který ten nárok je tak velkým nárokem, aby nemohl být splněn :) Děkuju za komentář a gratuluji k miminku :) !

      Vymazat
  7. Ufff, tak to držím palce :-/ Je to s těmi byty vážně hrůza, však je to jeno měsíc, co jsem takhle taky hledala :D jako děs, ceny labůžo a s těmi kaucemi mě to taky fascinuje :D stejně tak realitky.. já pořád nemůžu pochopit, za co oni berou peníze :) Držím moc moc moc palce, ať brzy něco pěkného seženete! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Klárko! Každej palec dobrej! :D Však já se nevzdám, něco prostě musím najít :)
      P.S.:RK jsou vyžírky! :D

      Vymazat
  8. mě z toho klepne Josefka :D Praha je drahá, sama jsem tam platila asi 14500...:/ tak ať se poštěstí!
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥