Sacharidové vlny - before and after!

...tolik propírané téma mezi těmi, co chtějí zhubnout/rýsovat. Někdo je pro, někdo zásadně proti. Já stojím někde na pomezí a dnes se vám pokusím vysvětlit proč.


Již před nějakou dobou jsem někde zmínila, že bych chtěla vyzkoušet SV. Někdo mě od toho odrazoval, někdo naopak nabádal a ostatní byli zvědaví, co to se mnou udělá :) Nejdříve je však potřeba vysvětlit, o co v nich jde. Podám to velmi stručně a velmi laicky. Nejsem výživový poradce, ani fitness trenér. Neznám všechny tělesné mechanismy tak dobře, abych si tu troufla vyvozovat nějaké závěry, nedej bože, abych vám tu radila, jak na ně! O tom ale později.

SV jsou metodou, kterou používají profesionální sportovci např. před závody, když chtějí v co nejkratším časovém úseku shodit tuk, aby se jim vyrýsovaly svaly a byly tak dobře vidět. Redukuje se tedy podkožní tuk, kterého se jinak dost těžko zbavuje. Cílem je střídání množství sacharidů v jednotlivých dnech, tím se vytvoří vlna. Poměr je například 0-35g -> 70g -> 70g -> 140g -> 140g -> 210g -> 210g až nekonečno :D  Tím, že v pondělí pak opět spadnete o XYg sacharidů níže, dovršíte dílo a vlna je na světě. Tím, že během diety přijímáte spoustu bílkovin, zachováváte svalovou hmotu a pálíte tuk. Vyšším příjmem sacharidů v konečných dnech pak dojde k "rozhoupání" metabolismu, což je jistě pozitivní jev. Důležitý je také pitný režim (voda, minerálka neochucená, čaje), pevná vůle a spousta odříkání si. To se ale mění ve váš volný den (u mě neděle), kdy si můžete dát vše, na co máte chuť. Takže to není nic hrozného :) 

Co považuji za důležité sdělení je fakt, že to není DLOUHODOBÉ ŘEŠENÍ VAŠÍ NADVÁHY! Je to jen začátek k tomu, abyste věděli jaké potraviny jíst a jak často. Mně vlny daly to, že jsem se naučila jíst 6x denně, za což jsem neskutečně vděčná! Pravidelně si doma připravuji svačinky a tak z 90% i obědy, které si následně v krabičkách nosím do práce. Vlny můžete držet 4-7 týdnů.

Já držela SV navržené Marikou a Marťasem ze 30ti denní výzvy. Vyberete si zde svou váhovou kategorii, zaplatíte 99kč a můžete začít. Nebudu zacházet do podrobností, to si přečtete na jejich stránkách. Neptejte se mě ani na jídelníček, protože jeho šíření je nezákonné. Pro ilustraci však přidávám pár nafocených jídel, abyste si mohli udělat aspoň minimální obrázek.











Chci také říci, že jsem netrpěla hlady, naopak byly dny, kdy jsem množství jídla nemohla do sebe ani nacpat. Ale nakonec jsme to vždy zvládla :) Obědvala jsem každý den dvakrát!

Tyto vlny nejsou určeny pro profesionální sportovce, ale jsou upraveny pro nás, normální smrtelníky. 

K něčemu bych se ale přeci jen ještě chtěla vyjádřit, než vám odtajním svůj výsledek po 5ti týdnech snažení. Dietu by neměli držet jedinci se slabší povahou, nebo ti, co si nejsou jisti sami sebou. O čem mluvím... Některé potraviny z jídelníčku můžete nahrazovat dle svých chutí. Například když je zde psaná brokolice, ale vy ji z duše nenávidíte, nahradíte si ji jinou zeleninou. Vždy v poměru tak, aby sedělo množství sacharidů. Není to nic těžkého a každý, kdo ovládá trojčlenku si to dokáže přepočítat. ALE! Na stránkách na FB, které jsou věnovány právě SV se objevovaly hodně často dotazy typu - čím si mám nahradit tohle, čím tamto, kolik toho má být, nejím tohle, mám SV vůbec držet?, omdlévám hlady, ale vydržím to, nekoupila jsem šunku, co mám dělat?,v jídelníčku je psáno, že mám mít šunku s 96%masa, ale já sehnala jen 93%, včera jsem snědla kostičku čokolády, mám ze sebe špatný pocit, jsem looser, snědla jsem jablko a teď se za sebe stydím, atd atd atd.....

Holky neblázněte! To, že si dáte bílý jogurt, který není v jídelníčku neznamená, že se zboří svět a vesmír zanikne. Že po bílém jogurtu naberete 5kg navíc a že se vám musí dělat špatně samo ze sebe... Tohle mě dokázalo vždy naštvat. Přišlo mi to trochu, že SV dělalo ze slabších jedinců skoro anorektičky... Jak jistě víte, anorektička nemusí mít nutně 20kg i s postelí, ale vše se děje v hlavě. Je to mentální onemocnění, jídlo začíná řídit váš život do posledních detilů. Proto vás prosím... Všechno s mírou. Hlavně být zdravé a mít zdravý úsudek. Snad jseem se vyjádřila dost jasně a vy jste pochopily, co tím chtěl básník říci...

Teď už ale konec teorie a promlouvání do duše. Zde je můůůj výsledek.

diet

diet

Pupík: 80 - 71 cm

Nejširší část břicha: 87 - 80 cm

Boky: 96 - 91 cm
Zadek: 103 - 99 cm
Stehno: 62 - 60 cm
Lýtko: 40 - 39,5 cm
Koleno: 41,5- 40 cm
Váha: 66,6 - 64,2 kg


Naskýtá se i otázka co pak? Co až dojedu SV? Výzva nabízí pokračování jídelníčku tzv. Vyváženým jídelníčkem, kde je již skladba jídel pestřejší. Co jsem viděla, je zde i hodně ovoce, které mi v SV hodně chybělo. Já však najela na svůj vlastní vyvážený jídelníček, držím se, jím zdravě a pestře, ale to neznamená, že se svým milým na véču nezajdu, nebo že nejsem schopna sníst milku na posezení :) Všechno s mírou, ale na světě jsme jen jednou (aspoň myslím :D) a musíme si to tu užít se vším všudy! 

Mějte se rádi, nepráskejte nad sebou bičem příliš tvrdě a když si chcete dopřát zmrzlinu, dejte si jí! Radši než odříkáni zařaďte do své životosprávy spíše více pohybu. Jako dárek od těla dostanete dávku endorfinů a hned bude ten svět veselejší :)

Udělejte si na tento experiment názor sami, já jsem byla ale s vlnami spokojená. Nehledě na to, že jsem nemusela pořád vymýšlet, co budu vařit. Měla jsem to prostě dané :D Jděte do toho, nebo nechoďte, je to na vás.

Krásný den,



                                                                                                                 Vaše (moralizující) Aneta ♥ :) 


7 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, škoda, že jsi koemntář smazala. Kažopádně máš mou plnou podporu a teď to určitě nehroť. Pak budeš mít na zlepšení spoustu času a třaky spoustu času pro sebe. Moc ti držím palečky a děkuji, že jsi se mnou na této cestě již od začátku! :)

      Vymazat
  2. Přijde mi to super jako experiment, jako nastartování a nakopnutí nějakým směrem. Přesně jak říkáš. Není to řešení nadváhy. Pokud si někdo myslí, že mávne kouzelným proutkem a najde se nějaký zázračný recept a všechno se dá do pořádku samo, koleduje si v lepším případě o jojo efekt. V tom horším... radši nedomýšlet. No, ono to chce trochu přemýšlení a ono to bolí, ale nikdo jiný to za vás neudělá. Vy se musíte poprat se složením jídelníčku, nákupem a přípravou jídel a nést zodpovědnost za případné úlety a la byla jsem na oslavě a tam jsem si prostě dala kus dortu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To samozřejmě. A že spoustu takových na výzvě bylo. Prostě si neuvědomili, že i dál musí dodržovat zásady zdravé životosprávy a ne sklouznout zpět k šesti s omáčkou k obědu a smažáku k večeři :) Děkuji za názor.

      Vymazat
  3. Super výsledek :) Všimla jsem si tvojí proměny už na Facebooku výzvy.Já to možná časem vyzkouším,ale na druhou stranu se bojím jojo efektu,takže uvidím :-) Spíš se ted snažím zapojit právě pohyb a jíst méně sladkostí,tak snad to výjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Jde o to, jak se k tomu postavíš. Pokud pak budeš žít zdravě a hýbat se, určitě se joja bát nemusíš. Ale je to o urovnání si priorit v hlavě a je potřeba se s novým živ. stylem plně ztotožnit. Každopádně začít se hýbat a omezit sladkosti je určitě posun tím správným směrem! :)

      Vymazat
  4. Ahoj moc hezky jsi to napsala. Já SV jednou zkoušela ale v nějaký drastičtější verzi jak tak koukám na tvoje fotky :-) Ale musím říct že jsi fakt skvělá jakou cestu jsi ušla

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥