Hubnoucí pondělí - suplementy

Jak dlouho zde nebyla zmínka o mé honbě za lepší postavou? Ani si to raději nebudu zjišťovat. Kdo však sleduje m§j účet na Instagramu tak ví, že jsem rozhodně neskončila. Naopak! Snažím se dál, cvičím když je to možné a trochu se hlídám ve stravě. Dnešní článek bych chtěla věnovat protravinovým doplňkům, které užívám, nebo jsem užívala. Bude nesmírně těžké shrnout to do nějakého čitelného článku v rozumné délce. Každopádně se o to ale pokusím.





PROTEIN
Potravinových doplňků jen na našem trhu neuvěřitelná spousta! Vybrat si například kvalitní proteinový nápoj je docela fuška. Stovky a stovky produktů, které se chvástají a předhánějí v popisu účinků, benefitů a výživových hodnot. Já sama jsem nevěděla, po ktorém sáhnout. Až jednou jsem se zastavila při nákupech v CČM v malinkém krámku Nutrend. Vlastně jsem se jen šla poradit, co by pro mě bylo vhodné, jelikož jsem naprostý laik. Mladý svalnatý sympaťák neměl toho času moc práce a začal do mě hustit spoustu informací a ptát se na spoustu záludných otázek, na které jsem neznala odpověď :D Můj úkol pro něj zněl tedy jasně... "Vyberte mi vhodný protein pro holku, co cvičí asi měsíc a chce redukovat svou váhu a podpořit nárůst svalové hmoty!" :D Prý tedy že mám sáhnout po 100% syrovátkovém proteinu. Lehce se vsřebává, chutná prý taky dobře a on je s ním spokojený. Hledala jsem na obale, kde se produkt vyrábí a byla jsem upozorněna na to, že Nutrend je česká značka. No a tak jsem si domů odnášela kilového mazlíka s příchutí sušenek a clubovou kartičku na slevy k tomu... :)

1000g sušenkového proteinu / 2250g čokoládového proteinu


No a teď to podstatné... K čemu je vůbec protein dobrý?
Protein je v podstatě 100% bílkovina vyrobena ze syrovátky. Je potřebná k dobrému růstu svalů. Hodně holek se nárustu svalové hmoty bojí, jako čert kříže. Obávají se svalnatých nohou a velkého zadku. Ale... jsou to právě svaly, které tuky pálí. Navíc díky nim ztrácíte tu pověstnou rosolovitost :) Takže se toho určitě nebojte, svalíky jsou holt potřeba. Tento protein navíc obsahuje menší dávku BCAA (BCAA jsou aminokyseliny velmi často používané suplementy pro ochranu svalové hmoty, lepší regeneraci a nárůst svalstva a síly).

Protein se užívá buď po tréninku, a nebo jako svačina, když nemáte po ruce nic jiného. V podstatě se jím dá nahradit jedno malé jídlo. To však nedoporučuji jako dlouhodobé řešení. Protein míchejte s vodou, ne s mlékem. S mlékem je sice chutnější, ale hůře se do svalu vstřebává. Takže je na vás, čemu dáte přednost :) Protein se míchá ve speciálních, k tomu určených lahvích - šejkrech. Jsou zvláštní v tom, že uvnitř je jakoby mřížka, přes kterou se nápoj dobře smíchá s tekutinou. Dejte si na tom záležet, protože proteinový nápoj se syrovátkovými hrudkami je extra hnusný :D



Co se týče příchutí, těch je také velké množství. zde výčet příchutí, které nabízí tento "můj" konkrétní proteiňák : pistácie, biscuit, čokoláda + třešeň, banán , borůvka, čokoláda + kakao, jahoda, ledová káva, malina, vanilka. Já vyzkoušela sušenkový a čokoládový. Sušenkového jsem měla již po měsíci docela dost. Čokoládový je asi lepší. Dají se z něj totiž připravovat i jiné laskominy, než pouze nápoje. Já si ho sypala například do ovesné kaše, která tak získá příjemnou kakaovou příchuť. Dále se dá použít např. do mugcake, lívanečků, pudinků, dortíků, sušenek,... No prostě na co si vzpomenete. S tím sušenkovým by to nebylo ono. Příště asi zkusím vanilku. To je prostě klasika.

Snídaně: proteinový nápoj + ovesná kaše s ovocem a šokoládou

Snídaně: Ovesná kaše s přimíchaným čokoládovým proteinem a lesním ovocem


Ještě vás chci upozornit na právě probíhající slevu. V prodejnách Nutrend nyní seženete velkou pixlu (2250g) za akční cenu 1099,. ( z 1590,-!!!). A to už je slušná slevička :)


SPALOVAČ TUKU
Na stránkách 30ti denní výzvy, se kterou jsem najela na zdravější životní styl a cvičení, mě zaujal zejména jeden potravinový doplněk - Ultra Cutter, neboli spalovač tuku. Zde něco z oficiální stránky Lion Nutrition:

Komplexní suplement, který podporuje zvýšenou koncentraci, koordinaci a také podporuje redukci tuku. Zvyšuje odolnost, energii a vytrvalost. Ultra Cutter je složen z 5 vysoce efektivních látek – kofein, synefrin, taurin, L-carnitin a extrakt green tea - v ideálním poměru.

Nutriční informace - 1 tableta obsahuje:

  • Kofein 100 mg
  • L-carnitine tartrat 300 mg
  • Taurin 400 mg
  • Green Tea (zelený čaj) extrakt 100 mg
  • Synephrin (Extrakt Citrus Aurantium) 10 mg

Aby nedošlo k omylu. Tyto látky nezapříčiní to, že se ve vás začne tuk vehementně rozpouštět a mizet. Bude mít však na svědomí úžasný přísun energie, který vás nakopne k lepším fyzickým výkonům. Tudíž čím víc makáte, tím víc hubnete (s mírou samozřejmě, zas to nebudeme brát doslova, ano? Odpočinek je také klíčem k úspěchu! Mějte to na paměti). Užívat se doporučuje 30min před samotnou aktivitou (to aby se dostal do krve a začal účinkovat). Já jsem však zjistila, že mnohem lepších výsledků dosahuji až tak po 45-50min doby působení. Takže s tím nespěchám, hezky si zobnu, mezi tím pouklidím, podívám se na seriál nebo prostě dělám jiné potřebné věci a až po delší době začínám cvičit. Jde to rozhodně snadněji. Po práci už moc sil nezbývá a tohle je perfektní cesta, jak tělu rychle dodat energii. Za mě palec nahoru. Cena je celkem vysoká - 690kč, ale balení obsahuje 100 tablet a já vydaných peněz nelituji. Rozhodně je to lepší, než vypít plechovku energiťáku, která obsahuje tunu sladidel a cukru.

Poznámka pod čarou - i Lilon Nutrition je česká společnost :)


PITNÝ REŽIM
Základem všeho je samozřejmě voda. Dále voda, voda, voda a voda! Na vodě to stojí i leží :) Občas si ale můžete dopřát i nápoj obohacený o funkční látky, jako je například carnitin (úL-karnitin).

L karnitin zlepšuje využití tuků při pohybu a cvičení, navíc dodává energii při cvičení a to právě z tuků, což je velmi výhodné.

Tyto přípravky jsem vyzkoušela díky příteli, kterému doma ležely bez využití. Užila jsme ho jako spalovač cca 30-45min před cvičením a postupně ho dopila i během cvičení, jelikož je ho 750ml. Krásně mě osvěžil, ale nevím zda zafungoval tak jak měl. Nedokáži to posoudit. Nutrend nabízí dva druhy nápojů s Carnitinem. Jeden s kofeinem a druhý bez. Ani mezi těmito dvěma druhy však nedokážu blíže specifikovat jejich rozdílné účinky. Jediné co mohu s jistotou tvrdit je fakt, že nápoj s příchutí pomela byl chuťově lepší, než červený pomeranč :) (č. pomeranč navíc obsahuje červené barvivum...fuj...). Nápoje stojí 43kč.


Dalším druhem je třífázový nápoj, který jsem koupila v Intersparu... Byla jsem na něj zvědavá. V lahvi je čistá voda a látky do ní uvolníte až stiskutím pístu ve vrchní části víčka. Tím se dole prothne membrána a obsah se vysype do vody. Jsou zde tři druhý pístů - 1. před tréninkem, 2. během tréninku, 3. po tréninku. Zde si dovolím tvrdit, že je to absolutně k ničemu, je to plné barviv a éček a chuťově taky pěkný patok. Tohle určitě k vašemu cvičení a životnímu stylu nepotřebujete...



PROTEINOVÉ TYČINKY
Proteinovými tyčinkami bych nenahrazovala proteinový nápoj. Je v nich totiž dost cukru, což z nich činí takovou zdravější verzi, když máte chuť na něco sladkého. Určitě je lepší je konzumovat před tréninkem, jako rychlý zdroj energie (já to dříve dělala přesně naopak :( :D).


Zatím jsme nezkusila žádné tyčinky z obchodů se sportovní výživou, ale jen ty z DM a Rossmanna.
Jsou levnější a ne tak kvalitní a chutné (si myslím), ale pro občasné užití to stačí. Mně více chutnají ty z DM, hlavně sušenková :) Ta je vážně moc dobrá!

Proteinové tyčinky z Rossmanna (různé druhy)
P.S. ta čokoláda tam nepatří... :D 


ODVODNĚNÍ
Po vysazení HA jsem se cítila oteklá a taková těžká. Pojala jsem pocit, že se zavodňuji, a tak jsem naklusala do lékárny, jestli by se tam nenašlo něco proti zadržování vody. Slečna mi nabídla preparát od značky Dr. Kneipp, který je na bylinné bázi a měl by se s tímto problmem poprat. Já jej užívám zatím pár dní a nevím... Dám tomu čas. Je to spíš jen takový tip, po čem se poohlédnout :)




Dneska jsem se tedy dost rozepsala. Doufám, že jste se dozvěděli něco nového a zajímavého. Že jste se inspirovali a nakoplo vás to pokračovat ve vašem snažení dá. Já jsem sice čistý lajk, ale snažila jsem se popsat své dojmy co nejlépe umím a předat vám nějaké srozumitelné informace. :)

Užíváte nějaké potravinové doplňky?' Co se vám nejlépe osvědčilo a pomohlo? Nebo se takovýmto věcem vyhýbáte velkým obloukem a spoléháte čistě na své tělo a stravu?

Krásný zbytek dne,

                                 
                                                                               
                                                                                                                                Vaše Aneta ♥



3 komentáře:

  1. Já si pořídila nedávno permanentku do fitka, ale po dvou dnech jsem dostala angínu, takže jsem zas pěkně zlenivěla. Ale ve středu už plánuji zas začít, tak jsem zvědavá, jestli si u toho nevyplivnu plíce :D Nad nějakými doplňky jsem ještě neuvažovala, ale kdo ví, třeba to taky zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj. :-) Jsem ráda, že ses zmínila v rámci cvičení i o tomhle. :-) Můj přítel už asi 3 roky posilováním žije a mě to samozřejmě díky němu neminulo. Miluju posilování, chci naopak svalnatý nohy a větší zadek a aerobní aktivity jdou teď nějak mimo mě. Proteiny objednáváme z netu, bereme vždy značku Amix. Na Nutrend jsem ještě od nikoho, kdo se tomu věnuje, nedostala doporučení. Teďka mi doma leží Amix Whey Pure Fusion a už po tom kilovým balení mi ta příchuť nejede. :-D Jinak před cvičením jsem ještě neměla potřebu něco brát, často když jsem unavenější, tak se víc vyhecuju sama od sebe. :-) Jo a mně kupodivu hrudky v proteiňáku nevadí. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna ten třífázový nápoj jsem si koupila a schovávám si ho na nějakou hodinu fitboxu či něčeho jinýho :D Tak to je pěkně na nic:D
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥