Hubnoucí pondělí - Aplikace, které vám cvičení usnadní a zpřehlední!

Hurá, dneska se zase posuneme o krůček dál! Zaměříme se na technické pomocníky - aplikace do mobilu. Ty vám mnohonásobně ulehčí práci a cvičení s nimi je zábavnější a jednodušší.

Už pár týdnů tyto aplikace používám a nemohu si je vynachválit. Dnes vám představím 4. Samozřejmě budu ráda, když vy mi ukážete zase ty vaše. Ráda se nechám inspirovat a přidám si je do své sbírky.

Já jich měla stažených víc než 4, ale postupně jsem je mazala, protože mi přišly k ničemu. Tenhle výběr mi ale prozatím stačí a hlavně ho mám pro vás důkladně vyzkoušený.

 
 

1. Squats Pro

Určitě znáte  ten pocit, kdy se snažíte cvičit na série, ale nepamatujete si počet již provedených cviků... To se stávalo mně. To si takhle děláte dřepy, počítáte, u toho posloucháte hudbu, snažíte se správně dýchat, přemýšlíte, co budete dělat k obědu a najednou... "Kolik jsem jich už udělala???"

Takže jsem zapátrala v Google obchůdku a objevila tuhle moc šikovnou aplikaci! A jak funguje? Po stáhnutí po vás bude chtít, abyste udělali co nejvíce dřepů za sebou. Podle počtu dřepů vám vypočítá ideální trénink podle vaší fyzické zdatnosti.

Na úvodní obrazovce se vám v horním řádku zobrazují údaje o tom, kolik jste udělali nejvíce dřepů (za celou dobu používání app), kolik jste jich udělali celkově a kolik jich denně uděláte průměrně. Dále je zde ikonka zvonečku, která znázorňuje plánování tréninku. App má funkci, že si můžete nastavit připomínku, abyste šli hejbnout kostrou :D Dále je zde ozubené kolečko pro nastavení. V dolní části je tlačítko pro zahájení tréninku, zkoušku zdatnosti a záznam vaší aktivity.



Když zahájíte svůj trénink, ukáže se vám takovýto náhled. Znázorňuje vaši dosaženou úroveň, počet cviků v sérii a počet dřepů celkově. Pokud se vám to bude zdát málo, nebo moc, sami si můžete úroveň změnit. Já jsem ale této funkce nikdy nevyužila.

No a teď se dostáváme k nejdůležitější části a to je to, proč jsme si aplikaci vlastně stáhli. Každý chytrý telefon má v sobě zařízení, které snímá pohyb telefonu. Toho využívají i zde. Než uděláte dřep, natáhněte ruce před sebe a v nich držte telefon. Jakmile uděláte pohyb dolů, jeden dřep se vám odečte. Tím vám odpadá povinnost dřepy počítat! Při každém dřepu se ozve tón, že byl dřep započítán. Jakmile dojdete k nějaké desítce (30,20,10), tón se změní, takže nemusíte pořád hledět na displej a kontrolovat kolik vám jich ještě zbývá. Tón se mění i při šestém, pátém, atd. dřepu, až dojdete k nule. Paní vám zahlásí, že jako great job! :D

Pak se začne odpočítávat čas na pauzu. Mezi každou sérií totiž máte 60s (ve vyšší úrovni pak více) odpočinek :)
 
Jakmile sérii dokončíte, vyjedou vám tři možnosti, kde musíte vybrat, jestli trénink byl moc lehký, tak akorát a nebo těžký. Tím se vám opět trénink upraví.



 Poté přejdete do sekce záznam. Zde je přehled dokončených dřepů pro tento den. Vlastně za celý měsíc :D
 
Krásně se vám tu vede statistika, kde  můžete vidět, jak moc jste za daný časový horizont postoupili. Já to mám jak na horské dráze :D Někdy více, někdy méně. Záleží, jak moc náročný byl trénink před tím.
 
Pokud zadám, že byl trénink akorát, nebo moc lehký, na úvodní stránce stisknu opět tlačítko trénink a pokračuji dále.



Poslední částí je přehled kalorií, které jste spálili. Vzhledem k tomu, že na začátku neuvádíte věk, váhu a pohlaví (škoda), tak je to spíše jen orientační a neberte to jako středobod vesmíru :) 
 
 

2. Sit Ups Pro

Druhá aplikace je založena na úplně stejném principu, takže nemá cenu ji podrobněji rozepisovat. Proto jen přiložím screen shoty této aplikace. Ostatní je stejné.  Liší se pouze v tom, že zde držíte telefon ve vodorovné poloze a přikládáte si jej na hrudník. Zde však doporučuji opravdu poslouchat zvuky při odečítání jednotlivých sedů lehů. App mi trošku blbne a občas se sed neodečte. V takovém případě se stačí dotknout počítadla a tím se sed odečte. Nevím, jestli je to problém jen mého telefonu nebo aplikace. Ale u dřepů se mi to nikdy nestalo :)
 
 


 

 3. Daily Cardio workout

Tahle aplikace není úplně jako supeeeer, ale je využitelná. Nastavíte si, kolik min chcete cvičit a jdete na to. Je to pouze zkrácená verze, plnou si musíte zaplatit, takže nejde vybrat, které cvičená chcete cvičit. ale toho máte plno na YT, takže třeba na cesty, kdy nemáte přístup k netu, to stačí :))
 
Mimochodem vypadá to lehce, ale zas taková sranda to není :)


 

4. Endomondo

 Tahle aplikace je asi úplně nejprofláklejší a to hlavně pro ty, co chodí běhat. Je úžasně zpracovaná a funkční. Prosim vás, já nejsem žádný maratonec. Uběhnu 3km a jsem hotová :D A to jsem si dala za cíl, že tento měsíc zvládnu 6km... Hmmm, asi ještě nenadešel ten správný čas :D Ale to předbíhám. Zase si ukážeme jeho funkce a výhody.

 
Úvodní stránka vypadá takhle. Zde také začínáte svůj běh. Před tím je nutné zapnout si GPS/umístění. Vaše trasa se vám začne načítat a zaznamenávat. Během cesty můžete kontrolovat svou rychlost a vzdálenost, kterou již máte za sebou.
 
Po každém kilometru je vám oznámeno, že jste uběhli 1/2/3/...km, jakou rychlostí jste běželi a za jaký čas.
 
 
 
 
 
 
 

Po dokončení běhu vám vyjede tabulka, na které odečtete spoustu údajů. Samozřejmě opět vzdálenost, čas, průměrnou rychlost, průměrné tempo, kalorie, hydrataci, min. a max. nadmořskou výšku, celkové stoupání a klesání.
 
Na mapě vám vyjede i přesná trasa, kterou jste běželi.





Nechybí ani přehled všech vašich běžeckých aktivit a tras.


 
Super vychytávkou jsou i různé výzvy, do kterých se můžete zapojit. Je jich to mnoho a vybere si každý podle svých schopností a možností. Já teď jedu tu svou 30ti denní, takže jsem se ještě do žádné z této aplikace nezapojila.
 
Fitness testy prověří vaši fyzickou zdatnost . To jsem ale také zatím nezkoušela. Ale přijde čas! :D
 
Do aplikace si také můžete přidávat své přátele a soutěžit s nimi, kdo uběhne víc, rychleji, apod. :)
 

 
Co je ale pro mě úplně nejúžasnější je to, že si můžete zvolit jakýkoliv jiný sport a aktivitu, kterou chcete monitorovat! Je tam dokonce i chůze, což asi v nejbližší době využiji, protože z běhu mám teď nějaké problémy :(






 Tento pro mě docela složitý článek je dopsán a já už se jen těším na vaše rekce, zkušenosti a doporučení :)
 
Dále vás chci poprosit, jestli byste mi nemohli dát nějaké náměty, co byste si zde rádi přečetli. Mám nápady na pár týdnů, ale o čem budu psát pak? :) Tak si řekněte, coby vás zajímalo a já se pokusím na to téma napsat pro vás nějaké to čtení.
 
Mějte krásný den a buďte fit! :))

                                                                                                                  Vaše Aneta ♥





5 komentářů:

  1. super článek :) tu poslední appku si asi stáhnu :)

    OdpovědětVymazat
  2. ja používam na behanie Runkeeper, funguje to úplne rovnako, akurát tam nie sú tie testy na zdatnosť. Zvyšok by som nevyužila. Robím si väčšinou HIIT tréningy, takže nepočítam drepy, robím ich maximum koľko vládzem za minútu, podobne aj iné cviky. alebo fičím na tréningoch z youtube - GYMRA, PopSugar, Fitness Blenders, Jillian Michael, Bob Harper, Zuzka Light a tie kombinujem s behaním. Brušáky už necvičím vôbec, brušné svaly zapájam pri 90% ostatných cvikov a cieleným cvičením brušákov mi brucho len rástlo a rozširovalo sa, lebo svaly rástli a naberali objem.

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek, já znám jen Endomondo, to používá přítel. Já nemám chytrý telefon, takže si můžu na tyhle aplikace nechat zajít chuť :D
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Já používám Endomondo pokaždé, když vyrážím na kolo nebo in-line brusle. Fakt výborná aplikace! jinak se mi líbí ta aplikace na dřepy :) díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,

    pozývam Ťa ku mne na blog , kde práve prebieha GA o pekné ceny- kozmetika+šperk:)

    http://petra-justbeauty.blogspot.sk/2014/08/giveaway-nr2.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥