Nixon :)

Dneska napíšu jeden článek na přání. Bude o mojí rybičce Nixonovi. Řekla jsem si, že když se teď tolik řeší ta voda a tak, že se bude článek hodit :) Ne samozřejmě záplavy nejsou nic směšného a hodně lidí voda samozřejmě ohrožuje a omezuje. Já teď naštěstí nikam jezdit nepotřebuju a ještě k tomu bydlím na kopci. Ale jednu zastávku tramvají ode mě Vltava pěkně řádí... 

Ale abych neodbíhala od tématu... Už celkem dlouho jsem si chtěla pořídit rybu do kulatého akvárka. Jenže ne každá v něm může žít. Rybičky potřebují filtr a já nevim co všechno ještě. A jelikož já jsem nic z toho nechtěla, začala jsem googlit. A nakonec jsem našla ideální rybu pro mě. Jmenuje se Beta Bojovnice a nepotřebuje žádné okysličování vody ani nic takového. Prostě se sama chodí nadechovat na hladinu. Krmí se 2x denně velmi malým množstvím  krmiva. 

Jinak je to moje první rybička. Do této doby jsem chovala pouze a jenom křečky. Všichni se jmenovali Křenové (Křenáčci :D) a jeden Hrášek. To jsem měla totiž dva najednou tak jsem nemohla oba pojmenovat Křen :D Beta se dožívá prý až třech let. 

Tahle rybka je tedy dost nenáročná, akorát vodu musím měnit po 3 dnech. To normálně ponořím do vody malou naběračku a Nixona podeberu. Dám ho na chvíli do skleničky, vymeji akvárko a pak ho zase vložím zpět.

Někdo si asi může myslet, že ryba je nezábavná. Já od té doby co mám Nixona, nemohu souhlasit. Mně prostě přijde vtipnej :D Jeho oblíbenou činností je celý den valit bulvy na mě, ťukat do skla (zní to jako když nehtem bubnujete do skla akvárka), stavět bublinkové hradby (nadechne se na hladině a vypustí bublinky u kraje akvárka. Tím vytváří stále větší a větší bublinkovou bariéru :D Takže to nahoře není pěna, ale bublinky vytvořené Nixonem) a hrát si na lvíčka. Natočila jsem krátké video, abyste si to uměli představit :) 


Přidávala jsem i hudbu... Ale nějak trvá, než se načte... Tak mějte trpělivost :)


Lvíček :D

Co vy a povodně? Co vy a rybičky? :)) Svěřte se a pochlubte se :))

                                                                                                                             Vaše Aneta ♥


21 komentářů:

  1. Zlatoooo neeeeee!
    Rybičky mám už pěkně dlouho a musím říct, že děláš chybu. Nikdy nemyj úplně celé akvárko, vždy měň max. polovinu vody. Ryba má na sobě totiž takový povlak a tím, že pokaždé se jí ta voda dá úplně čistá, tak postupně se ten povlak ztrácí a ryba pak může mít nemoci (plíseň aj.). Proto jsou v akváriích filtry - aby se nemusela ta voda měnit tak často.

    Co se týče filtrace jako takové, nestará se jen o okysličování (na to jsou kytičky totiž) ale o to, aby byla voda čistá. Ale taky o to, že rybka pohybem proti filtru (nesmí být silný proud) posiluje své ploutve.

    Ale jinak, moc pěkný crowntail sameček ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooooo děkuji ti za cenné rady :) Já se řídila právě tím, co mi řekla prodavačka ve zverimexu a co jsem si trošku ponašla na internetu. Určitě rady zkušených chovatelů přijmu a budu se jimi řídit :)) Nixon bude určitě taky šťastnější :D

      Vymazat
    2. Prodavačky ve zverácích by měli spíš zavřít za některé rady, opravdu.

      Vymazat
    3. Ale abych je nemlžila, zde je pár fotek co jsem našla z mého chovu =)))

      http://www.splendenspower.cz/userpix/393_P1100112_1.jpg
      http://www.splendenspower.cz/userpix/2_am7bqf_1.jpg (zde je vidět jak krásně roztáhne ploutve ve velkém akvárku)
      Takhle jsem válčila 2 roky http://www.splendenspower.cz/userpix/393_PC150017_1.jpg
      http://www.splendenspower.cz/userpix/393_P1100389_1.jpg
      Tohle je podle mě správná velikost akvárka pro bojovnici http://www.splendenspower.cz/userpix/393_PC020001_1.jpg (ale moralizovat a poučovat o kouli se mi nechce)

      Snad se všechny fotky ukážou :)

      Vymazat
    4. Na tom asi něco bude no :)) Jinak máš to tedy moc krásné :) A v tom jednom akvárku vidím kousek okurky? :D Nebo to jen tak vypadá? :D

      Vymazat
    5. Jojo, pro ancistrusy. Je dobré jim dodávat běžné potraviny - spařený salát, kopřivu aj. měkčí potraviny, ale tak 1x týdně, víc ne =)

      Nyní už ale bydlím jinde a mám jen 200l akvárko a jedno 35l které nemá využití, protože mi praskla zářivka

      Vymazat
  2. JE krásnej! :D Já si vždycky říkala, i když jsem to viděla třeba na nějaké fotce, co je to za rybu, že vydrží jen v takovém akvárku :) Vypadá to fakt hezky..
    Jooo a je pondělí, Anet :D Já čekala další pokračování za vysněnou váhou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už víš! :D Já bych pak chtěla ještě bílou :) Ta byla taky náááádherná!
      Markvitko no nejsem já pitomá?!?!?!?!?! Já na to zapomněla jak na smrt! :D Tak uděláme výjimku a článek napíšu zítra... Ale teda stydím se :D

      Vymazat
    2. To se nestyď, to nee, vždyť je to jen na tobě :)) Nixon je taky zajímavej a inspirativní! :)) a já se aspoň můžu těšit na zítřek :D

      Vymazat
  3. Dneska hubneme s rybičkou? :D
    Je to fešák. :) Měla jsem taky takového, jen byl tedy modrý a koupila jsem mu i samičku (ale já měla i větší akvárium). Jsou to vděční tvorové, a uklidňující. :)
    S tím filtrem bych si to ale stejně asi rozmyslela, jak už psala slečna nade mnou, je to lepší i pro rybu samotnou. I když je fakt, že nevím, čím filtrovat v takovém pidiakvárku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jak už jsem psala Markvitce. Uplně ale uplně jsem na to zapomněla :D Článek bude zítra :))
      Taky bych chtěla dva. Ale mně bylo řečeno, že by se prali :D A že když by se spářili, tak se musí pak samička odebrat a o malé se stará sameček. Ale nevím co je na tom pravdy. Navíc místo pro dvě ryby už není no :)

      Vymazat
    2. Sameček se samičkou se neperou. :) Dva samečci by se prali určitě, to jo. Proto se jim taky říká Bojovnice. :)
      Ale to s těmi malými je fakt. Nicméně moji byli poměrně frigidní, takže z toho za dva roky nic nebylo, no. :D

      Vymazat
    3. Tak třeba si někdy pořídím větší akvárko a budu mít dvě :)
      Frigidní ryby :D To je dobrý :D

      Vymazat
  4. Musím dát za pravdu prvnímu komentáři. Rybičky chovám od 10 let, takže mám dost zkušeností. Nechci tě nijak strašit, ale ve zverimexu ti většinou všechno odkývou, jen aby to zvíře prodali. Já si tam už rybičky nekupuju, jelikož si je sama chovám, nebo je lepší zajít za soukromým chovatelem , který tě uvede do tajů akvaristiky. První rybičku jsem měla též v kouli. Je to opravdu chyba, a fatální. Koule není přirozený prostor, kde se ryba pohybuje, jeto lidský výmysl odpovídající našim představám o kráse, který ale rybu doslova zabíjí. Ona totiž lidově řečeno „blbne“. Narušuje je jí to orientaci a ve 90% rybě až o polovinu zkrátí život. Vodu zásadně neměň všechnu! Naruší se tak přirozené prostředí. Člověk má měnit vodu tak jednou za týden, ale za předpokladu, že má filtraci. Ona ta filtrace má opravdu význam. Můžeš ji mít uvnitř akvária, nebo externí ( to je spíše pro větší nádrže – já mám ten, neboť moje akvárko je na ca 80 litrů) . A rozhodně bych nezapomněla na topení, protože většina rybek potřebuje min 20stupňů. Snad využiješ moje rady. Ať se má Tvá rybka hezky !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti za vyčerpávající komentář :) Mně Nixon zatím neblbne a podle mě se mu tam líbí. Zkoušela jsem ho dát i do větší nádoby a byl divný, apatický a nežral. Když jsem ho dala zpět do koule, začal opět žrát a plavat :) Ale neříkám, že je to dobré místo pro rybu. Opravdu je to jeden z estetických aspektů, proč jsem dala rybu do koule. Vodu tedy nebudu měnit všechnu :)) Nixon mává ploutví :D :))

      Vymazat
  5. Nevím, jak dlouho ho máš, ale mně se chov Betty v kulatým akvárku vymstil. Ta rybka tam nevydrží, protože kulatá akvárka jsou týrání. Rybičkám z toho, jak napsala slečna, prostě hrábne. Já měla obě Betty sotva půl roku. Taky ano, čím větší akvárium, tím líp. Pro tu rybičku nikdy nebude přirozený, že žije na takhle malým prostoru sama, s jednou kytkou. Velký akvárko znamená blízkost přirozenému ekosystému, který se reguluje sám na základě biologické rovnováhy. Což je záležitost nesmírně funkční, ale taky křehká a citlivá vůči jakémukoli zásahu, což si my lidé ani neuvědomujeme. Každý týden pak vylévat vodu netřeba. Ve zveráku ti odkývou každou ptákovinu. Mělo by se jim zakázat prodávat jakákoli zvířata. (Přiznám se, že rybičky už žádné nemám, je s nimi překvapivě mnoho práce a málo zábavy. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Na té první fotce vypadá jako perutýn :D Jinak je krásnej. Já bych rybičku/y mít nemohla, naši kocouři by s nimi udělali sajgon :)

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
  7. Ja som mala tiež bojovnicu v gulatom akvárku a žila celkom dlho :) Dala som jej do akvárka aj malé zrkadlo a potom nemala pocit, že je tam sama a často sama so sebou zápasila :P

    OdpovědětVymazat
  8. Rybičky sme mali aj my, keď som bola veľmi malá (samé povyskakovali z akvárka, takže ich už nemáme :DD)..ale ja mám radšej trošku živšie stvorenia :))

    OdpovědětVymazat
  9. Ten je krásnej :)) http://diamond-katty.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥