Cesta k vysněné váze V. (bez váhy, bez cvičení, ale zato výborný recept na sváču :D)

Dneska je pondělí a vy víte, co to na blogu znamená :) Ano, máme tu další díl ze série Cesta k vysněné váze. Dneska se to bude vyvíjet ale v trošku jiném směru. Jsem totiž u rodičů, kde nemám váhu, takže se nemůžu ani převážit. Za druhé i kdyby tu byla, nevím, jestli bych na ní stoupla :D Měla jsem totiž svátek. Ten se podepsal na tom, že jsem přijala víc cukru, než bych chtěla... Ale dort a Mozartovy koule ( :D ) se samy nesnědí, že? :D Tak a teď už znáte moje týdenní hříchy. Ale dortu jsem ani moc nesnědla. Mamka koupila nějakej od Milky a řeknu vám, to se nedalo žrát. A to mám hodně ráda sladké. V tomhle byly tak dvě kila cukru! Po třetí lžičce jsem měla pocit, že dostávám cukrovku... Tak jsem lžičku odložila a ni mi to nebylo líto :) 

S cvičením taky žádná sláva. Na začátku týdne jsem stále cvičila cviky na nohy z minulého týdne. Postupem času mě ale zachvacuje panika ze státnic (za 10dní!!!!!!!!!!!!!!!!) a já na to nemám čas. I tak se snažím aspoň každý den dřepovat. 

Nejdříve jsem nevěděla, jaký recept vám dneska nabídnu. A jelikož jsem zatím zveřejňovala samá teplá jídla, dneska vám ukážu mojí oblíbenou svačinu. Jedná se o lámankový chléb s domácí majonézou, polníčkem a mozzarelou. Jednoduché jak facka a velmi dobré! Možná se zděsíte nad tou majonézou. Ale nemějte strach. Přeci nesníte celou várku najednou a sami. Ve finále vlastně v jedné porci sníte trochu žloutku a tak lžici olivového oleje. Tak tady je recept na majonézu:

Co budeme potřebovat?
Žloutky (já mám 2), olivový olej (od oka), sůl, malou lžičku cukru, 1 lžičku citronové šťávy, lžičku hořčice  0,5 lžičky octa, pepř

Postup:
  1. Do úzké nádoby vyklepneme žloutky z nejlépe domácích vajec. 
  2. Přidáme veškeré ingredience kromě olivového oleje.
  3. Ponorný mixér umístíme až na dno nádoby a začneme mixovat na nejmenší výkon.
  4. Postupně přiléváme olivový olej a mixérem pohybujeme nahoru a dolů.
  5. Michat přestaneme, až jsme s výslednou konzistencí spokojeni.
  6. Na chleba natřeme trošku majonézy, poklademe polníčkem a přidáme pár kuliček mozzarely
  7. Dobrou chuť!
Je to velmi jednoduché a rychlé. Majonézu můžete skladovat v ledničce tak tři dny. Nevydrží tolik, co kupované z obchodu. Ale za to dostanete mnohem výraznější chuť, která je díky olivovému oleji velmi příjemná. Chutnala by mi i jako zálivka na salát, kdybych ji udělala řidší. Pokud chcete klasickou majonézu, jen vyměníte olivový olej za klasický slunečnicový/řepkový. Určitě vyzkoušejte, stojí to za to :)


P.S.: Video mám pro vás připravené a jsem ráda, že o něj máte zájem :) Sestříhat ho ale musím v Praze. Doma u rodičů na to nemám softwarové vybavení :D Tak vydržte :))

Krásné pondělí,

                                                                                                                     Vaše Aneta ♥


14 komentářů:

  1. Mňam, svačinka vypadá dobře, a do té domácí majonézy už se musím někdy pustit, chystám se na to už dlouho. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt rychlovka :) A lepší než z obchodu! Za to ručím :))

      Vymazat
  2. Já mozzarellu miluju, jím ji tak 2-3x týdně :D
    Hlavně klid před těma státnicema, zbytečně nenervuj, ale chápu, lehce se mi to řekne, ale uvidíš, že to dobře dopadne!! :))
    Já teď byla celý minulý týden nemocná a ještě nejsem úplně ok, ale dnes už zase budu cvičit.. když jsem se naposledy vážila, tak jsem měla skoro o 3 kg míň, ale to je tím, že jsem moc nejedla :/
    Těším se na pokračování!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nejsi sama! Nejradši ji mám klasicky s oliv olejem, solí, pepřem, rajčaty a hodně balzamikového hustého octa! Mňam!
      No musím říct, že jsem učení docela podcenila a absolutně nestíhám... Ale snad budou hodní :D
      O nemocech mi ani nemluv... Před týdnem jsem měla ATB (ale i tak jsem cvičila :D) a od včera mě bolí v krku, že jsem ráno ztratila uplně hlas :-/ Tak snad to bude do státnic OK, jinak si sebou vezmu megafon :D :))

      Vymazat
  3. Já jdu na státnice první týden v červnu, takže s tebou plně soucítím :( Já se právě odreagovávám bohužel sladkostma :D ale taky jsem se teď vrhla na squats challenge, tak snad to bude mít nějaký úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti držím palce! Musíme to dát! :)) A hodně úspěchů při výzvě :)

      Vymazat
  4. Tak tomu dortu od Milky se ani nedivím..Veřím, že to muselo být sladké jako cumel:)) Ona ani Milka sama o sobě mi nějak nechutná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky ne. Nekoupila jsem si jí, ani nepamatuju. Jedině možná ta s celými ořechy. Ale všeobecně mám radši hořkou a nebo peprmintovou RitterSport :D

      Vymazat
  5. Já o víkendu byla u přítele a tam se taky slavilo, a neodolala jsem, prostě jsem musela od všeho ochutnat. Na sladký mám prostě slabost :) A ten recept vypadá výborně, škoda, že jsem líná si něco takhle připravit :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokušení číhalo na každém kroku, co? :D
      Zaúkoluj přítele, určitě to pro tebe udělá rád :D :)))

      Vymazat
  6. Řekla bych, že sis měla k hubnutí vybrat klidnější období, než jsou blížící se státnice. A taky si přestaň vyčítat každou lžičku dortu. Buďto si prostě kousek dej a neřeš to, zítra se vrátíš k normální stravě, však dorty nemáš denně. A pokud jsi z těch, co se v jídle prostě omezit nedokážou a každý den musejí mlsat a láká je Mekáč a sladké, tak na to kašli, opravdu se neomezuj, ale naordinuj si cvičení. Každý den. Buď si nedám řízek, řízek pro mě bude sváteční záležitost třikrát do roka nebo ho budu dlabat třikrát do měsíce, ale denně na sobě dvě hodiny dřít. (Bez ohledu na to, že se ti nechce, nemáš čas, jsi u přítele a tak.) Oboje znamená oběť a bez toho to nepůjde, záleží jen, co je pro tebe schůdnější, radši si prostě nedat půl tabulky čokolády a držet se nebo se jít dokopat k tomu, že se budu dvě hodiny hýbat. (Pro mě je třeba jednodušší si dát jen čtvereček čokolády, protože prostě bych tolik času na pohyb neměla kde vzít, kdybych jedla tak, jak mám chuť. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za názor :) ale pokud jsi četla i mé předchozí 4 díly, tak tam ses dozvěděla, že s omezováním ani tak problém nemám. Pokud něčím zhřeším, píšu to na blog a to z toho důvodu, abych si to uvědomila a abych měla i zpětně přehled :) Samozřejmě až budu mít po státnicích, bude to o něčem jiném. Ale nechtěla jsem čekat ještě měsíc, než budu mít čas. Ono je lepší začít hned! Ze dne na den a ne řikat si - až po vánocích, až po velikonocích, až po svátku, až po narozeninách, až po ..... :)) Proto jsem začala hned a jsem za to ráda. Bohužel teď ty výsledky nebudou nijak závratné a toho jsem si vědoma. Ale nebrání mi to zdravě jíst, cvičit v rámci možností a cítit se skvěle :))

      Vymazat
    2. Mně to přijde trošku sebemrskačský to tady ventilovat tímhle tónem. Jako asketa na syrové zelenině stejně nevydržíš, prostě je normální, že občas mlsáš. Pokud to není pořád, tak je to v pořádku a nenazývala bych to hřešením. :-) A pokud to je pořád, tak je to taky v pořádku, kompenzuje-li se to cvičením. Někdo je zaneprázdněný a tak si hlídá jídelníček a někdo je gurmán a není mu zatěžko jít tu Nutellu radši vyběhat. :-) Já osobně se naučila jíst jinak, míň, nepřežírat se, jíst kvalitněji a tak mi to vyhovuje, netrpím hlady, objevila jsem nové chutě a daleko víc si jídlo vychutnávám, ale jsou prostě tací, co se svíčkové nevzdají. :-) Jasně, ono je o tom mlsání si dobrý udržet přehled, abys nezjistila, že už jsi dneska měla půl balení zmrzliny, dvě čokoládové tyčinky, půl tabulky Milky a balíček sušenek, přestože máš pocit, že jsi v podstatě "nic nesnědla", protože jsi z pořádného jídla měla jen oběd. Když se člověk nekontroluje, hezky to skáče. Akorát je trošku vidět, že jak nemáš ještě úplně zajetý ten režim, trošku v tom plaveš, tu nemáš čas na cvičení, tu tě trošku vykolejí nějaká rodinná oslava (tam se dá fungovat pevnými limity, dám si prostě jeden kus dortu a víc nic). Státnice a ještě sis vybrala zdravější životní styl, v těch zápiscích je trošku cítit, jak nervózní jsi, tak se zase zbytečně netrap, na tyhle změny většinou je lepší klid. :-) Já začla hubnout ve chvíli, kdy jsem třeba byla maximálně spokojená, nová škola, nový vztah a najednou mi všechno začalo připadat tak růžový a kila šla dolů prakticky sama. :-) Krom toho, že obvykle hubnu, když mám nervy, taky mě čekají teď státnice, takže s tebou cítím a přeju ti hodně štěstí. :-)

      Vymazat
  7. Minule jsem ti k článku psala, že musím začít.. .D Tak jsem začala ale myslím, že mi to nevydrží.. Jinak jsi dobrá, že to vydržíš!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥