Černá hora - Ulcinj

Tak jsem ty lety ve zdraví přežila! No i když s tim zdravím je to na pováženou... :D Při letu do Černé hory se mi totiž stalo něco s ušním bubínkem a proto přistání bylo pro mě hororové. Co přesně se mi stalo, to nevím. Každopádně zítra klušu na ušní :D Dneska mám pro vás mé postřehy a poznatky o Černé hoře, kdybyste se tam někdo chystal :)) Pokud se chcete na něco zeptat, klidně se ptejte :)

Co se pobytu týče, ten kdo někdy v černé hoře byl, asi si zažil to samé. Tento stát je totiž velmi chudý a žije převážně jen z turistického ruchu. Najde se zde pár luxusních hotelů, ale ty spočítáte na prstech jedné ruky. Většina hotelů je totiž vybavena, dá se říct, v retro stylu :D Starší věkové ročníky prohlašovaly, že takhle bydleli v Bulharsku před třiceti lety... Já to sice nepamatuji, ale věřím jim to :D Takhle jsem nebydlela ani na táboře :D Avšak pláž a moře, vám to 100x vynahradí :) Vybrali jsme si pláž s černým pískem, který je prý mírně a ozdravně radioaktivní :D Co je na tom pravdy, to bohužel nevím. Každopádně je sopečného původu a opravdu velmi velmi jemný! To má za následek to, že jde z pokožky velmi špatně odrolit a dokonce nejde ani dobře smýt, jak v moři, tak ve sprše :D To mi ale nevadilo!Moře bylo krásně teplé. V odpoledních hodinách začal foukat vlažný větřík, který byl pro mě vždycky záchranou. Bez něho by se na pláži snad ani nedalo vydržet. Jeden den, jsme měli dokonce 47stupňů ve stínu...

První čtyři dny jsme měli nádherně klidnou hladinu, která se leskla jako sklo! Ty zbývající dny až do odletu, bylo moře celkem rozbouřené. Na plážích byly vztyčeny červené vlajky a plavčíci zběsile pískali na píšťalky, jakmile někdo přeplaval vymezenou hranici :D Což v předchozích dnech nikomu hlavu nedělalo :)) Vlny byly příjemným zpestřením jak pro děti, tak i pro dospělé :D I já jsem si v nich zaskotačila, až mě lýtka bolela :) 

Měli jsme objednanou polopenzi se švédskými stoly. No žádnou slávu nečekejte :D Snídaně byly každý den na chlup stejné a objevovaly se zde vybrané lahůdky jako: šunka, sýr, taveňák, paštika, marmeláda a máslo. Občas cornflakes :D Obědy jsme neměli, ale vůbec to nevadilo. Ob den jsme chodili do velmi útulné restaurace kousek za hotelem, kde byl velice ochotný pan číšník, který se už z dálky usmíval a mával nám. Možná za to mohla dýška, která jsme mu nechávali :D Večeře opět švédské stoly a zase podotýkám, žádná sláva. Nějaké jejich lečo, hranolky, občas smažená ryba, maso, rýže, polévka, okurka a rajče. No Skoro pořád jsem si dávala to lečo, ale teď ho už dlouho nechci vidět :D

Co se týče zdejších obyvatel... Jsou to bordeláři, o svá města ani obydlí se moc nestarají. Většina ani nepracuje a já nechápu, jak mohou vyžít. Po městě i po pláži (ale tam je plavčíci vyháněli opět pískáním na píšťalky :D To byla jejich velice oblíbená činnost :D) chodilo spoustu žebráků. S nataženou dlaní umí chodit každý. Pracovat už tam umí málo kdo. Ale ti co pracují se opravdu snaží a jsou milí. Průměrný plat černohorců se pohybuje kolem 5000Kč. To by u nás někdo ani nevstal z postele...

Co nesmím opomenout, je jejich výborné sladké ovoce! Na to zde narazíte doslova na každém rohu a vše je od zdejších pěstitelů - obyčejných lidí, kteří si tím přivydělávají. Melouny tu mají nejlepší, které jsem kdy jedla a za směšnou cenu. 

Jediné co mě mrzí je to, že kvůli vlnám jsme nemohli vyjet na lodní výlet po řece Bojaně, která teče podél hranic s Albánií.

Jako bonus přidávám pár fotek pro představu.














Doufám, že i vy jste si užili pěknou dovolenou, nebo že se na nějakou za hranice třeba chystáte. Pěkný zbytek dne,
                                                                                                                            Vaše Aneta ♥



10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. To ano, ale žít bych tam nechtěla. Ta životní úroveň je opravdu nízká :(

      Vymazat
  2. krásně jsi to popsala! Já byla v černé hoře jen na výletě, bylo tam krásně, ale ty hotely, ty ti věřím. Já ted podobně zila v Belgii - v klášteře, v cele pro mnichy :D byl to zážitek, škoda, že jsem si to hrůzu samým úlekem ani nevyfotila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Ty jo tak to musel být zážitek! A teď si představ, že v něčem takovém žiješ celý život :) Fotek je škoda. Mohly jsme se pobavit :D Já si pokoj vyfotila. Ale publikovat ho nebudu. Máme tam pěkný brajglík :D

      Vymazat
    2. no, je to skoda velika, prevelika, ja mela tez bozdel, bo skrin smrdela, tak jsem mela vsechno vylozene na stole a na zidli a na okne a vsude :D jinak vlhko, ze stropu draty.... snidane stejne jako vecere a to chleba, syr, salam.... na obed jsme si smeli namazat chleby od snidane :D proste mnamka :D

      Vymazat
    3. S tou skříní mi mluvíš z duše :D V Předsiňce byly veliké dřevěné skříně, které zůstaly netknuté... Strašně smrděli něčím...asi zatuchlinou? :D Děs běs! Holt jsme měly obě dovolenou v retro stylu a vrátily jsme se o pár let dozadu :))

      Vymazat
  3. To je fajn, že sis to dobře užila a měli jste krásné počasí:) Heleť a jak to tam je s dorozuměním se? Umějí anglicky? Protože já třeba nerozumím ani Chorvatům:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, to nám opravdu vyšlo krásně :) Anglicky moc neumějí. Jejich jazyk (černohorština)je podobný ruštině, chorvatštině a slovenštině. Třeba ano se řekne da, kočka je mačka, děkuji je chvála. Takže ono se to celkem dá. Angličtinu jsem na ně zkoušela, ale nerozuměli mi moc :D Stejně jsme pak přešli na češtinu. A oni rozumí celkem dobře. Už jsou asi vycvičení, protože českých turistů jsou tam opravdu mraky :))

      Vymazat
  4. Doufám, že ouško je v pořádku, fotky jsou krásné. Já měla vždycky v ČH u Albásnkých hranic problém s kvalitou vody a množstvím ježovek, severněji a na soukromých plážích to bylo lepší.

    Jinak černohorština je de facto jazyk totžný se srbštinou a chorvatštinou /jihoslovanská větev slovanských jazyků/. Rozdíl je hlavně v přízvucích a skloňování některých typů substantiv. Ještě lexika, ale tam to bude tak 10%. Je to jak rozdíl mezi Prahou a Brnem, takže si opravdu rozumějí. Černohorština je relativně maladý jazyk, oddělila se před pár lety od srbštiny při vyhlášení samostatného státu a nedávno s velkou slávou vydali první gramatiku. Mačka, hvala i da bezproblémů použiješ v celé bývalé jugoslávii, snad s vyjímkou Slovinska, kde starší generace absolvovlala srbochorvatskou výuku, ale z principu ti nikdo "nerozumí".
    Většina černohorců stejně nebydlí v Černé Hoře, ale okolních státech, protože kromě turismu tam není moc přiležitostí práce mimo sezónu. Navíc Ulcinj je v albánské /chudší/ části státu. Budva, nebo Sveti Stefan jsou naopak velmi luxusní a vyhledávaná letoviska smetánky.

    O pracovní morálce černohorců exstují celé sére vtipů :).
    Stojí dva Černohorci na břehu moře, zírají na hladinu, když vtom z vln zaslechnou:– Pomoc! Pomoc!Jeden říká:– Člověče, támhle se někdo topí.– No jo, člověče, fakt se topí.– Člověče, tam se někdo topí a my tady stojíme...– No jo, my tady stojíme. Nesednem si?

    – Proč je v černohorských hotelích na nočním stolku kámen?– Když je vám v noci horko a potřebujete otevřít okno...

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem byla v Černý Hoře v Ulcinu tyto prázdniny! :D Ale byla jsem tam na ozdravném pobytu jak to dělá pojišťovna VoZP a Kovotour Plus. A bylo to tam skvělí..:))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥