Samoopalování - tipy, triky, zkušenosti

Jak již název článku napovídá, budu se dnes zabývat samoopalováním. Nejsem totiž obdařena přílišným množstvím melaninu v kůži. To znamená, že ať se snažím sebevíc, v soláriu ani přirozeně na slunci se neopálím, ale spálím. Pak vypadám jako růžové prasátko a věřte mi, není to nic pěkného... Proto jsem začala používat samoopalovací krémy. Je to zdravější - nevystavuji se takovému riziku vzniku rakoviny kůže, zbytečně nevysouším svou kůži, což vede ke vzniku hlubokých vrásek a předčasnému stárnutí kůže. Navíc opálení získám mnohem rychleji než přirozenou cestou a je i o hodně intenzivnější. Na trhu je dnes již spoustu samoopalovacích přípravků. Dnes vám představím 4, které jsem měla možnost již vyzkoušet. Pro začátek mám pro vás však tipy pro správnou aplikaci samoopalovacího krému.


Tipy a triky:
  • Před první aplikací je nutné provést peeling celého těla!
  • Samoopalováky nanáším zpravidla večer po koupeli na suchou pokožku!
  • Místa s větší náchylností ke zhnědnutí namažu vždy hydratačním krémem. Pokožka se jím nasákne a nemá tendenci pak vstřebat velké množství samoopalováku. Jedná se o místa jako jsou : nárty, kolena, pupík, lokty, předloktí, dlaně a krk.
  • Při mazání postupuji systematicky od dolních končetin, přes trup, ruce a nakonec se snažím namazat i záda (někdy velice vtipné... :D).
  • Roztírám důkladně a pečlivě.
  • Oblékám se až po zaschnutí přípravku.
  • Ráno je dobré se lehce osprchovat, pro odstranění pachu ze samoopalováku.
  • Další aplikaci provádím většinou obden.


1. Astrid - Samoopalovací mléko 
Tento výrobek byl můj první z této kategorie. Je levný (cca 80Kč) a taky hodně špatný. Barva chytla celkem rychle, asi po 3-4 namazání. Ale byla jsem celá oranžová. Já byla šťastná, protože jsem si myslela, že je to tak správně :D Ale ve skutečnosti jsem vypadala jako pomeranč... Navíc dost flekatěl a lehce se mi ve vaně vymýval. Jak voněl, to už vám teď nepovím. Každopádně kolik mu dám bodů vím naprosto přesně - 1 z 10ti. Ten 1 bod je jen za jeho nízkou cenu.



2. Ryor - Samoopalovací mléko
Toto mléko jsem si velice oblíbila. Dokonce jsem vypotřebovala již 2 celá balení. Opálení je dobře viditelné  po 1.-2. namazání. Barva je přirozeně hnědá,  neflekatí, ale lehce špiní bílé prádlo. Proto je lepší se po čas používání tohoto mléka vyhnout bílému oblečení. Po ukončení aplikace se mléko vymývá rovnoměrně, jen u kotníků mívám celkem problémy. To však spraví cílený peeling. Co se týče vůně, je jemná a nevtíravá. V čase působení však nabývá na síle a pak je zápach celkem markantní a nepříjemný. Je tedy dobré se namazat večer a ráno si hodit ještě voňavou spršku :)) Cena se pohybuje kolem 180Kč. Celkově dávám tomuto mléku 8 z 10ti.




3. Balea - Magic Summer body lotion
Největšími plusy jsou zde cena (cca 60Kč) a příjemná vůně (lehce po ovoci). Další výhodou je skvělá hydratace! Ano, opravdu skvěle hydratuje! Pokožka je krásně jemná a hebká, jak po málo kterém hydratačním krému. Velký nedostatek však spatřuji v tom, že nesplňuje svůj účel. Mám verzi pro světlou až normální pokožku a teda mě neopaluje skoro vůbec. Připomíná mi spíše hydratační krém s kapkou samoopalováku. Výsledek není nijak velký ani po 10ti použitích. Proto je mi k tomuto účelu k ničemu. Celkově bych mu dala 4 z 10ti a to opravdu jen za tu bezva hydrataci :))




4. Nivea - Sun touch
Že existuje i samoopalovací gel, to byla pro mě donedávna novinka. Nyní jsem ale již hrdá majitelka a řeknu vám, tohle je u mě borec na konec! Nádherně se roztírá, pěkně mi voní ( i když vůně rozhodně není pro každého. Je silná, možná až trochu moc vtíravá. Mně se ale líbí :) ) a dokonale "opaluje". Stačí mi jeden nátěr a druhý den se za svoji aristokratickou bělobu nemusím stydět :D Dá se aplikovat i na obličej. Opálení je přirozeně hnědé, dlouho vydrží, absolutně neflekatí!!! Chce to však trošku odhadovat nanášené množství. Při první aplikaci jsem dala více, než bylo třeba a schla jsem asi 40minut. Nic příjemného stát v pokoji s nánosem gelu a nemoct si ani sednout :D Ale vydržela jsem to a výsledek stál za to! Při další aplikaci (stačilo za 3dny) jsem si množství již ohlídala a nanesla akorát. Do 6ti minut byl suchý a mohla jsem se obléct. Vůně je sice intenzivní, ale druhý den není tolik chemicky cítit po "samoopalováku". Nivea mě stála 199Kč. Moje hodnocení je 10 z 10ti možných.



Snad byl pro vás tento článek užitečný a něco si z něj odnesete. Jaký je váš tip na samoopalovací krém/mléko/pěnu/gel?

P.S.: Opálené tělo působí opticky štíhleji!!! :D

                                                                                                                         Vaše Aneta ♥



22 komentářů:

  1. Tu Niveu mám taky a souhlasím, je skvělá :) Ze začátku mi taky celkem voněla, ale teď už ji mám dýl a hrozně smrdí :D Ale jinak jí nemám co vytknout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono možná čím je starší, tím víc bude zapáchat :D Třeba mi pak také začne lézt na nervy, ale snad nééé :)) Jinak je to jednička :)

      Vymazat
  2. S Baleou mám stejnou zkušenost a momentálně používám a vlastně mi i vyhovuje Lóreál Sublime bronze, psala jsem o obou u mě na blogu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi se po něm pak podívám Díky za tip :)

      Vymazat
    2. ta balea je prece hydratacni krem s kapkou samoopalováku...jinak taky mam rada loreal

      Vymazat
  3. Ten gel od Nivei jsem koupila mamce a jí teda vyloženě smrdí, ale účinky má úžasné. Opravdu krásně zabarvuje, žádné fleky.. takže dobrá volba :) já jsem teď opálená od móóóře :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak říkáš :D No já se bohužel neopálím ani u moře :-//

      Vymazat
  4. Stále váhám nad či zkusit či ne. Bojím se, že bych druhý den vypadla jak pomeranč či se to nějak nepovedlo. Jaké z těchto mlék bys doporučila pro absolutní začátečníky a amatéry?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro začátek bych ti doporučila se podívat v drogerii po hydratačním mléku s kapkou samoopalováku. Opaluje opravdu lehce a pozvolna a nemusíš mít strach z okamžitého zhnědnutí. Je to vlastně klasické mléko, se kterým se budeš mazat každý den po koupeli a díky malému obsahu samoopalovací složky se nemusíš bát ani fleků :)) Pokud bys pak chtěla přejít přímo na samoopalovák, doporučila bych ti ten od Ryoru.

      Vymazat
    2. Zkusím nějaké to mléko s tou kapkou. To by jsi mi doporučila, které?

      Vymazat
    3. Já měla kdysi toto a bylo skvělé! Jen nevím, jestli se dá u nás pořád sehnat. Krásně vonělo!

      http://www.orfea.pl/upload/images/product_153_big.jpg

      Vymazat
    4. Balea pro normální/tmavou pleť ;)

      Vymazat
  5. Na ten Ryor se chystám už dlouho, tohle léto ale bude konečně můj! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě moc užitečný článek, sama samoopalováky alespoň chvíli používám, když dojde na takové to první odhazování svršků a musím na svět vytasit své bělostné nohy :-D A letos mám právě taky tu Niveu a nemůžu říct půl slova proti :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Všechny tyto samoopalováky mám vyzkoušené a nejvíc mi z nich vyhovuje Ryor. Shrnula bych to asi takto:
    Astrid nic moc-mléko je dost hutné,efekt skoro žádný.
    Balea- krásně hydratuje,dobře se roztírá,ale je to jen postupný samoop.,takže se musíte natírat pravidelně,aby byl opravdu znát.
    Nivea- uff,to je trochu oříšek,barva sice super,ale ta vůně(spíš pěknej smrádek:)) mi fakt hodně vadí,cítím to pak ze všeho,pyžamo,peřiny,no hrůza. A taky opravdu pomalu zasychá,jsem po něm ulepená,mastná.
    Ryor-rychle zasychá,dobře se roztírá,barva je hned znát,příjemně voní:)
    Jinak doporučuju St.Moriz lotion- krásná barva,příjemná aplikace.Pěna mi tolik nevyhovovala. A z těch jóó drahých Xen tan-pro mě nejlepší.
    L.

    OdpovědětVymazat
  8. u mna samoopalovaky NIE :) ale obdivujem tych, ktori si ich vedia pekne naniest a vyzeraju este v ramci moznosti prirodzenie a opalovanie vyznieva uveritelne :)


    http://fa-shovv.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  9. Zkoušela jsem jen Ryor a je super. Ale už aby bylo pořádně hezky..není nad přírodní opálení :)
    N.

    OdpovědětVymazat
  10. Už je akurát vhodná doba pre kúpu akéhosi samoopalováku. Už som prečítala milión recenzí a vždy niekto ospevuje Niveu a tak silno uvažujem, že zájdem do drogérie. Ďakujem za skvelé tipy. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Zatím nejlepší, co jsem vyzkoušela, je tmavé samoopalovací mléko od značky Xen Tan.

    OdpovědětVymazat
  12. Já moc na krémové samoopalování moc nejsem, nebaví mě to:-) Nejlepší je podle mně nástřik v salonu.
    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  13. Za mě jedině St. Moriz Dark, nic lepšího neznám :-)
    Viz recenze: http://recenze-kosmetiky.blogspot.cz/2012/08/st-moriz-dark-samoopalovaci-pena.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥