Recept - Římské placičky

Nabízela jsem vám, že mohu občas udělat nějaký článek o zdravém jídle. Včera jsem si jedno takové připravila a tak jsem se rozhodla o něm napsat. Je to opravdu rychlovka, nezabere to skoro žádný čas :)

Tento pokrm se jmenuje Římské placičky. Je to něco na způsob slaných lívanců a bramboráků, ale jsou zvláštní v tom, že jsou vyrobeny z cizrnové mouky. Pokud nevíte co cizrna je, pokusím se vám ji stručně popsat.

Cizrna, neboli římský hrách (proto Římské placičky), je luštěnina podobná bobulím hrachu, má ale žlutohnědou barvu. Chuťově je cizrna jemná s nádechem oříšků.  Obsahuje zhruba pětinový podíl vlákniny, což je hodně. Dále obsahuje vitamíny řady B, které poslouží mimo jiné jako účinné antioxidanty. Dále obsahuje množství polysacharidů, bílkovin, aminokyselin a především nenasycených mastných kyselin. Pomáhá tak snižovat hladinu cholesterolu v krvi a vůbec je nápomocná v prevenci před chorobami kardiovaskulárního systému. Cizrna ale obsahuje celou řadu dalších látek, jako je vápník nebo železo. Vegetariánům dokonce může s tímto složením nahradit maso :))



Co budete potřebovat? 
Jedno balení římských placiček (já mám z Billy), jedno vejce, 500-600ml mléka, zeleninu.

Složení směsi:
Instantní cizrnová mouka KNUSPI*, bramborový škrob*, sůl, sušená cibule*, sušený česnek*, majoránka*
(*produkt kontrolovaného ekologického zemědělství)

Postup:
Postupujeme podle návodu. Obsah balení se smíchá s mlékem a jedním vejcem. Důkladně se to promíchá a nechá 15 minut odpočinout. Já si těsto vylepšila ještě dvěma stroužky česneku.Dále na malém množství tuku (já použila máslo) smažíme malé placičky (nebo i velké placky :D) do zlatova. Pak si na pánvičce orestujeme zeleninu, kterou pak naskládáme na placičky. Hotovo!

Směs se dá také použít k přípravě slaného koláče.Je to podobné jako pizza jen s jiným základem :)) Dále také jako luxusní směs k obalování.

Jen si toto jídlo nedělejte na večer, protože cizrna je poměrně těžká ke strávení. Já si to večer dala a nic mi to neudělalo. Ale někdo s tím má problémy :)) Já si na tomto jídle pošmákla a rozhodně si to budu připravovat hodně často!



                                                                                                                       Vaše Aneta ♥

3 komentáře:

  1. Hmmm, vypadají lákavě :)

    www.teensmajdicka.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. HMMM mnam

    http://magic-lucky.webnode.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře ♥